Blåljusens afton...

Tror bestämt att det var 5 min idag (eller i alla fall sen jag kom hem från skolan 11.30) har susat förbi utryckningsfordon av alla varianter utanför balkongfönstret. Olycksdrabbad dag?

Älskling kommer hem och säger sig ha fått migrän och gått med det halva dagen. Han tror det beror på dålig luft eller bara otur. Tar en tablett och går och lägger sig. Klockan hinner bli 17.30 och dags för att laga kvällas. Spisen går sönder lagom tills jag ska börja. Hade förberett allt och ska vrida på ugnen. Fjong säger det och vredet (grejerna man ställer in temperaturen på) losnar och i handen har jag två helt värdelösa plastbitar. Hämtmat? Åker för att hämta maten och vad möter jag? jo, en olycka vid södertull. Blå blinkande ljus vart jag än vrider huvudet mitt.

Hemma igen. Mat i magen och ser smurfarna 2. I ögonvrån ser jag hur det blinkar blått utanför fönstret. 22.00 Tar en dusch. Blåser håret och allt är som det ska. Borstar gaddarna och lägger mig i sängen. Kollar mobilen och ställer klockan för morgondagen. Läser av en slump NT. Och vad står det där? Jo, det brinner i Hageby. Olycksdrabbad dag eller?

Jag är i alla fall glad att min dag har haft minimalt med "olyckor"

Nos vemos Tea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0