Nyår...

 
De sista timmarna på år 2012 (dygnet kanske man ska säga) spenderades ute i skogen. Vi hade lixom kan man säga bjudit in oss själva till älsklingens syster med familj. Vi åkte ner runt 14.30. Först blev det lite bebis mys typ, jag packade upp "the goodiebag" som jag köpt och så blev det en hel del matlagning.

Menyn för kvällen var:
 
Förrätt: Hummer, kräft och lax toast. (J*vligt gott)
 
Varmrätt: Helstekt oxfile (på låg temperatur i några timmar) med  hasselbackspotatis och pårtvinssås.
 
Dessert: Vaniljpannacotta med hallon.
 
 
Efter middagen blev det spelstund. Dock väntade vi lite med desserten. Vi spelade ett dyngkul spel som heter Vad ritar picasso? Även lite godis kom fram och några drinkar balndades. Efter det när klockan var sådär runt 22.00 åt vi dessert. Efter det började klockan bli 23.40 och det var dags att gå ut och fira in det nya året. Vi sköt några fyrverkerier och skålade. Efter det blev det ännu mera spel och lite vickning. Spelade ett spel som hete Pop och rock, inte riktigt det jag är bra på men några rätt fick jag. Och när klockan var sådär 02.30 gick vi och la oss.
 
Dagen efter började med frukost vi 11 och sen var det bara tv tittande och pizza bakande. Åkte hem vid ca 17 tiden och resten av kvällen spenderades i soffan. Jag har i alla haft ett mycket bar nyår. Mer dyngkul kan man inte ha det =)
 
 
Nos vemos Tea
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0