Lång dag...

Segt, segt och segt är hur jag skulle beskriva denna dag.

Först blev det frukost på jobbet och såklart morgon kaffe. Efter det gjorde jag inköp och kollade kylar. Sen tog hag tag i frukost disken och lite annat pyssel. Efter det hände inget. Frida och jag läste dagens tidningar och kollade scheman. Tiden gick så sakta så efter ett tag så bestämde vi oss för att baka bullar. Och om man inte har alla rätta ingredienser så får man improvisera. Vi hade ingen kardemumma så det fick bli pepparkaks krydda. Men det funkade jättebra, bullarna blev så goda!

På kvällen hade vi bara 9 gäster så det blev inte så mycket prepp då det mesta redan fanns, så ingen stress där inte. Personalmat blev ungspannkaka med rårörda lingon eller hallonsylt. Och såklart var mjölk ett måste i glasen. Nu ligger jag här i sängen och ska snart sova. Det är ju trots allt en dag imorgon oxå...

Nos vemos Tea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0