Med lite extra färg i håret...

 
Hösten är här, löven har börjat byta färg och röda, gula och oranga löv börjar sakta singlar ner mot marken. Det mysiga mörkret börjar smyga sig på men solens varma strålar, fortfarande ses leta sig genom sovrummets persienner på morgon kvisten. Hur härligt är inte det? Underbart! 
 
Idag när jag vaknade och öppnade mina ögon till min förvåning var byrån det första jag såg. Tänkte då vad är det som är fel här? Jo, felet var att jag inte låg längs med sängen utan hade på något vis lagt mig ute med gaveln och sen rullat in mig i täcket som en choritzokorv/hotdog. Med tanke på att jag alltid sovit lite unligt så är nog dethär det konstigaste sättet jag vaknat på. Och jag säger bara: Älskling, hade du varit hemma så hade det här inte varit möjligt. Du är min bromskloss.
 
Frukost framför New girl, så bra! Sen ran tiden iväg. Sökte några jobb och tog en promis. Var nog ute i alla fall en timme. Hem igen, åt lunch och sen blev det en sväng till mataffären. Handlade det vanliga så som grönsaker, frukost, mejeri, mm. Mitt i allt så fick jag ett samtal och det betyder jobbintervju på onsdag, roligt! Ska också kolla hur det ser ut med halsen och allt efter operationen. Det har ju gått lite mer en ett åt nu så det är dags tycker jag.
 
Fick precis ett samtal av älsklingen, då han bara ville säga att han älskar mig innan han fortsatte med arbetet. Du är bara för underbar, älskling! Älskar just dehär samtalet som nästan varje dag upprepar sig. Alltid lika mysigt att höra och kommer alltid att vara. 
 
Efter handlandet så åkte jag till Ljus i hem för att se hur jag skulle kunna fixa till min retro lampa jag köpte för två veckor sen. Iden som jag i grunden hade skulle inte fungera så vi givk på plan B och jag tror det kommer bli bra. Med mycket hjälp av min far som kommer göra renoveringen så kommer det nog bli ett kanon resultat. Men först ska vi se så vi hittar allt vi behöver innan vi kan börja renovera den.
 
Väl hemma så blev det upp packning och sedan lite mer New girl. Såg även filmen The Pirates - Band of Misfits. Den var rolig men inget slår Wallis och Gromit. Nu hamnade jag är och snart ska jag ta ett värmande bad med lite levande ljus och bästa spelistan på spotify. Trevlig kväll :)
 
Nos vemos Tea
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0