En tassel och Heja,Heja...

 
Det har varit en ganska så uppjagande vecka för mig. Inte nog med att det blir kallare och kallare för varje dag som går och att jag har börjat med mössa på mina dagliga promenader så har det varit en vad ska man säga, hektisk vecka. Jag vet inte varför jag ska lyckas med att sätta alla möten, kurser, tider och läkarbesök under samma vecka och vissa till och med på samma dag när jag nu har vecka för vecka, dag för dag på mig att lösa allt. Jag om jag är smart skulle ju kunna dela upp det, men nej varför det när man kan stressa runt till alla samma vecka och samma dag?
 
Idag har jag på tal om annat i alla fall köpt min första Maria Montazami tassel. Och det blir nog också den sista måste tilläggas. Har nämligen bytt till ett para bomullssammet gardiner i härlig röd nyans här i vardagsrummet. Är mycket nöjd må jag säga. Det jag ska komma fram till är att det behövdes en tassel vid balkongdörren då gardinen annars hänger för och det är lite "i vägen" om man ska säga så. Det fick efter min påhittade upphägning av två fula snören och en krok i väggen, införskaffa mig en Maria Montazami tassel. Resultatet blev helt okej, ingen speciell waw faktor precis.
 
De här dagarna har vi också börjat med att köpa alla små saker man bör ha med sig i fall att och så vidare till Egypten resan som det bara är mindre än 3 veckor till. Vi har köpt ryggsäck, extra batteri till kamera, extra minneskort, kontakt adapter och lite annat. För min del slank det som sagt ner en tassel och Martina Haggs nya bok Heja,Heja. Det jag läst hittils har varit mycket kul att läsa.
 
Vi har också fram till nu varit hundvakt till Julle över natten och det har gått bra. fick dock sova med en halv meters mellan rum. Älskling och jag har nog aldrig leggat så långt ifrån varandra i sängen förut någon gång men Julle låg mycket bekvämt där då hon snarkade mellan andetagen. I dag tog vi till och med en lång promenad ner till strömmen, via kneippen och hem. Lite små kallt men det får man ta, på med mössa och ut bara :) Julle tyckte nog det var skönt i alla fall.
 
Nu funderar jag på att gå och lägga mig och läsa lite till eller bara lägga mig, sluta mina ögon och kanske direkt somna men med ett desto mindre mellan rum till älsklingen.
 
Nos vemos Tea
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0