Du är du och jag är jag


Sitter här och funderar över livet. Vad vill jag göra med min tid?

För två veckor sen var jag helt säker på att vi skulle ha en liten shiba valp hemma här i början av april. Nu är den säkerheten borta. En dröm som jag haft sen jag var fyllda 7 år försvann inom en halv timme. Tänka att vissa kan döda andras drömmar pga att de inte är lyckliga med deras nuvarande situvation i livet. Det tråkiga är att det alltid är någonan annans fel aldrig deras. Jag kanske är egosentrisk pga att jag pratar i JAG-form ofta men jag kan inte prata för någon annan än mig själv och det är den andras skyldighet att prata för sig. Det är upp till var och en att döma beroende på situvation. Och om jag skulle vara egosentrisk för att jag pratar i JAG-form så är du också det, för jag vet att du gör det. Men kan du säga mig helt säkert att du aldrig gör det så borde du tänka om vart dina drömmar och dina verderingar tagit vägen? Är du du eller lever du genom någon annan? Du lever inte genom dig i alla fall. Man ska ha drömmar. Vad ska du annars ha att sträva efter i livet? Du är du och jag är jag, ingen kan ändra på det. Bara om du ger efter och låter dem. Vart går din gräns? Tänk på det!

Idag har jag i alla fall fått positiva besked som gör att jag kan glöma och omvärdera dålig energi till bra energi. Den bästa kvällen på en vecka, är så glad! Nu gäller det bara att det håller i sig med allt det andra också. Förhoppningsvis räker det.

Nos Vemos Tea

Trackback
RSS 2.0