Idag och igår...


Idag är det snöväder ute. Tur för mig som vaknade så tidigt och tog dagens promenad vid klockan 06.25 utan snöyra runt om mig. Men nu tycker jag det kan sluta snöa. Visst är det fint och jag älskar snö men kan det inte bara sluta söna, men låta den snön som finns ligga kvar. Det är ju så härligt vit utanför fönstret. Mycket vackert och mysigt.

Idag är det en städ-och tvättdag hemma hos mig. I kortfatade darg så städar och tvättar jag. Nu går vi vidare till gårdagen.

Gårdagen var jättekul. Flickorna kom över för Greklands mys och planering av april resan. Vi åt grekisk mat med kyckling, fetaost, kalamataoliver, sallad med avocado, ccocktailtomat, rockula och röd paprika. Såklart så hade vi massor med tzatziki och vitlöksbröd. Blandade också massor med olika drinkar, men Crocodile Cocktailen var inte så god, men hade en cool färg. Lite vitt vin till maten och drinkar i alla regnbågens färger. Vi hade i alla fall himmla trevligt. Måste göras om. På måndag ska vi gå till resia och förmodligen  boka resan till Kreta! Längtar redan till april.

Nae, men nu ska jag pyssla vidare och kanske om jag får lust och tid läsa lite i boken.

Nos vemos, Tea
Trackback
RSS 2.0