Bye bye manchesterkavaj...

Haha, det är inte många som förstår mitt inläggsrubrik. Hände en rolig grej på jobbet men man måste ha varit där för att det ska vara kul och för att man ska förstå.

Min vecka har annars varit bra. Sovit hos M hela veckan. Måste nog ändra lite på det så det inte blir en veckovana att sova där jämt. Jag har ju faktiskt min säng och mitt hem i Suarn. Det måste bli lite ordning på mig.

På tal om annat så fick jag göra ett besök på akuten igår förmiddag. Har varit svullen i halsen ett tag och haft lite problem med att äta/dricka för det gör så ont att svälja. Men när jag kände att det började belasta min andning så var det dags för ett besök hos akuten.

När jag kom dit gick det snabbt och jag hade ett syreintag på 99%, så syre fick jag. Däremot så trodde de att jag hade fått en andra vända med körtelfeber, men så var det inte. Jag har ingen bakterie i halsen det känns bara som att jag har ett halft äpple fastklistrat på höger sida i hals och mun. I alla fall så hjälpte de mig på akuten att får en akuttid på vårdcentralen för provtagning och dyligt (som i och för sig inte gör något vettigt. De brukar säga: "Gå hem och ta en panodil och går det inte över på några dagar så är du välkommen tillbaka.")

Vi får väl se vad som händer efter dethär. Nekar dom mig hjälp och vård igen så blir det att gå ut med det i tidningen. Jag är svensk medborgare, betalar skatt och ändå kan jag inte få en akuttid på vårdcentralen. Det är något som inte står rätt till när det gäller svensk sjukvård. Däremot ett stort hjärtligt tack till akutmottagningen i Linköping för ert snabba arbeta och hjälpen jag fick. Ni är guld!

Nos vemos Tea
Trackback
RSS 2.0